pl en

Program nauczania

W Collegium Leonardinum realizowana jest podstawa programowa określona przez Ministerstwo Edukacji i Nauki i coś znacznie więcej. Będąc szkołą niepubliczną Collegium posiada swobodę doboru środków potrzebnych do osiągnięcia celów, które określa misja liceum oraz jego dokumenty założycielskie i statutowe.

Rok szkolny podzielony jest na trzy części:

  • trymestr jesienny
  • trymestr zimowy
  • trymestr wiosenny.

Każdy trymestr kończy się egzaminami i składaniem prac (dla zajęć i przedmiotów nieegzaminacyjnych), pisaniem raportów i ocen przez nauczycieli. Trymestr kończy się koncertem, tj. uroczystością podsumowującą okres pracy w szkole. Podczas jej trwania rodzice mają okazję zobaczyć swoje córki i swoich synów prezentujących własne osiągnięcia akademickie, muzyczne i artystyczne.

Okres czteroletniej nauki w Collegium Leonardinum podzielony jest na dwa etapy: dwa pierwsze lata nauki ogólnokształcącej, dwa kolejne lata przygotowania do egzaminu maturalnego. Podczas pierwszego etapu ( klasa I i II) zajęcia dzielą się na część obowiązkową, na którą uczęszczają wszyscy uczniowie, oraz część fakultatywną. Dążymy to tego, aby przedmioty łączyły się naturalnie w bloki tematyczne (np. humanistyczny, ścisły, przyrodniczy) – takie ujęcie pomaga lepiej zrozumieć ich praktyczny aspekt. Dodatkowo z puli zajęć dodatkowych każdy uczeń indywidualnie wybiera tematy lub zajęcia prowadzone w formie tutoringu.

ZAJĘCIA DODATKOWE

Zakres zajęć dodatkowych obejmuje m.in. kreatywne pisanie, sztukę, nowoczesne technologie, przywództwo osobiste, biznes, teatr, film, kulturę antyczną, czy innowacyjność. Każda uczennica jest zachęcana do nauki gry na wybranym przez siebie instrumencie. Istotną część życia Collegium stanowią zajęcia sportowe. Uczniowie mogą wybierać swoją dyscyplinę spośród m.in. tenisa, koszykówki, piłki siatkowej, badmintona, pływania, jazdy konnej, golfa, szermierki, narciarstwa i żeglarstwa.

Z początkiem klasy III uczniowie przystępują do realizacji kursu przygotowującego ich do zdawania egzaminu dojrzałości oraz kontynuują pracę ze swoimi tutorami. Ambicją każdego z uczniów Collegium jest zdanie egzaminów maturalnych z 3 dowolnie wybranych przedmiotów w programie rozszerzonym.

JAK PRACUJEMY?

Collegium odchodzi od praktyki profilowania klas, tak aby dać swoim uczniom dużo więcej czasu na rozpoznanie swoich talentów i osobistych preferencji. A gdy będą w stanie je określić i podjąć decyzje, co do wyboru przedmiotów maturalnych, uczniowie będą już dysponowali narzędziami umożliwiającymi sprawne pogłębianie swojej wiedzy w sposób zorganizowany i przemyślany.

Collegium odchodzi również od ocen rozumianych w sposób tradycyjny, jednak dalekie jest od zaprzestania diagnozowania i oceniania postępów w nauce swoich podopiecznych. Punktem wyjściowym przy ocenianiu jest dobra znajomość uczniów przez każdego nauczyciela. Kryteria wszelkich ocen są zawsze jawne. Uczniowie biorą udział w każdym procesie ich oceny. Jest to proces pomagający im w rozwoju i ukierunkowujący na dalsze działania.

en pl
Zadzwoń Powrót na górę stronę
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Dowiedz się więcej
Zamknij